𝐉𝐮đĻ𝐛𝐨 đ¯đžđĢđĢ𝐮đĸđĻ𝐭 𝐝𝐞 𝐭𝐞đĢđĻ “𝐕𝐚𝐧 𝐃đĸ𝐜𝐡𝐭𝐛đĸđŖ”

Vanochtend viel mijn oog op de hoopvolle aankondiging van supermarkt Jumbo via de Levensmiddelenkrant:

Jumbo lanceert platform met aandacht voor boeren Ên telers

Het verhaal juicht – de marketing van de tekst klopt!

Wat helaas niet lijkt te kloppen is de vertaling van het “merk” Nederland in de schappen.

Jumbo lijkt de term “Van Dichtbij” namelijk op te rekken naar producten die niet van Nederlandse veehouders, telers, tuinders en vissers afkomstig zijn; de voedselmakers van ons land die zij bejubelen.

Het rood-wit-blauwe logo is volgens de eigen website van de grootgrutter namelijk ook van toepassing op hun rundvlees uit 𝐈𝐄𝐑𝐋𝐀𝐍𝐃

Zo worden we als consument steeds een beetje voor de gek gehouden over het eten #oponsbord

02-07-2025: Jumbo heeft inmiddels gereageerd op mijn bericht; het is een foutje en wordt zo snel mogelijk aangepast, aldus Jumbo.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *